Математика – це той навчальний предмет, який дає широкі можливості для використання освітніх інновацій. Я намагаюся зробити свої уроки доступними і цікавими для учнів, а це неможливо без інноваційних форм роботи та інформаційно-комунікаційних технологій.
Щоб розповісти про інновації, які я використовую під час навчально-виховного процесу, я розшифрую своє педагогічне кредо.
Вчити кожного – в сучасній педагогіці це особистісно-орієнтоване навчання, диференціація навчального матеріалу. Для реалізації цього принципу використовую різнорівневі домашні, самостійні та контрольні роботи, роботу в групах та парах; діти з високим рівнем навчальних досягнень часто виступають в ролі консультантів для слабо встигаючих учнів. Намагаюся навчити всіх. Нехай не кожен учень має феноменальні дані, але базові знання з предмета мають бути в кожного.
Вчити сучасно – використання інформаційно-комунікаційних технологій. Сучасний учень володіє комп’ютером краще за вчителя, тож ми маємо це використати. Намагаюся навчити дітей користуватися електронними посібниками, використовувати Інтернет для пошуку додаткової інформації, працювати з сайтами, де проводиться онлайн тестування. На уроках використовую ІКТ для демонстрації презентацій, 3D моделей, користуюся програмним забезпечення для побудови графіків функцій.
Вчити для життя – практична направленість шкільного курсу математики. Будь-який розділ програми з математики має містити задачі прикладного змісту, практичні роботи. Учень повинен бачити, що здобуті знання він зможе використати в певній ситуації. Для реалізації цієї ідеї проводжу інтегровані уроки, уроки – практичні роботи, уроки – подорожі, розв’язування задач прикладного змісту.
Хочу поділитися власними здобутками. Цікавою знахідкою для уроків геометрії вважаю так звану «сірникову геометрію». Суть в тому, що за допомогою звичайних сірників (зубочисток) та шматка пластиліну, можна виготовити модель будь-якого многогранника практично до всіх задач, що розв’язуються в рамках вивчення теми «Многогранники» та «Об’єми многогранників». Хочу заперечити тим, хто скаже: «Зараз на комп’ютері можна побудувати будь-яку модель». Модель многогранника, створена власноруч, є потужним стимулом активізації пізнавальної діяльності учнів. А тактильні відчуття, які отримує учень в процесі створення моделі, заспокоюють і допомагають в створенні сприятливого мікроклімату на уроці.
Виховну мету своїх уроків намагаюся максимально урізноманітнити. На уроках математики мої учні розв’язують задачі економічного та екологічного змісту, задачі з національним колоритом, задачі, в яких присутні літературні герої тощо.
|